ÇWENİ GLEHEP”S AY OKROY”S SAKMEY”S ZARALİ ARESMİS
Toplumun direnişini sağlamak için çabalıyoruz ama toplum ( yani genellikle köylüleri kestediyorum.)
Bu olaya biraz amiyane tabirle fransız kalıyorlar. Yarın ne olursa olsun arazisini altın madeni şirketine satmayacak, olanlar bu maden çıkarma işi ile alakadar olurken, bir kısmı bu işi hiç iplemiyor yani benim anladığım kadarıyla heran vatanlarını satabilirler.
Bunları düşününce daha önce yazdığımdan gibi biliyorum . Köyü satıp çarşıdan daire almak, yani şehire yatırım yapmak için. Fakat atladıkları bir şey söz konusu , köyde çıkarılan maden yüzünden doğa tahrip edilirse onların şehrinde yatırım için aldıkları evlerde yarın pek para etmeyecek.
Bakın Gürcistan”da köy yani toprak bir değerdir. Orada toprağı ekenlere GLEHİ derler ( köylüde denebilir ama değirdirler. ) GLEHİLER toprak konusunda da uzmandırlar. Onların köylerde büyük arazileri yoktur . Onlar tarım zamanı ekim alanlarında küçük kulübelerde yaşarken toprağı işlerler.
Şimdi bunu niye yazdım : GLEHLER toprağı işlerken şehirde yaşayan aristokratlar, şairler, şehrin yöneticileri yazın tarım zamanı çocuklarını köylere bu glehilerin yanına toprak sevgisini, tarımı öğrenmeleri için gönderirler . Dediğim gibi Gürcistan’da toprak bir kültürdür ve toprağın, ağacın oradaki önemini anlatmak için şu örneği veriyorum. 1917 yani BOLŞEVİKLERİN ekim devrimi yaparken Gürcistanın Çakvi bölgesinde Batum-Kabuleti arasında dünyanın ikinci en büyük botanik parkını kurdular. Düşünün bir ülkenin siyasi yapısı değişirken onların ağaç ve tabiyat sevgisini buradan anlıyabiliyoruz. Yani Gürcistan’da yeni bir siyasi oluşum yaşanırken onlar bu karışıklıkta o yıllarda Amerikadan filipinlerden uzak doğudan fidanlar getirip BOTANİK PARKI kuruyorlar orada ağaç kesmenin cezası ile adam öldürmenin cezası aynı derler .
Hele bizde ki gibi altın arayacağım diye binlerce ağaç kesmek öyle olur olmaz toprağı deşelemek, bir takım endemik bitkileri yok etmek biraz sıkar.
Buna günümüzden bir örnek vereyim bugün Gürcistan devlet başkanı ( cumhurbaşkanı ) İVANİŞVİLİ Tiflis”te büyük bir orman kurmak için acara bölgesinden parasını ödeyip , ağaç almak istiyor. Acara köylüleri bizim bölgemizin ağaçlarını alamazsın diye Cumhurbaşkanına isyan ediyorlar. Adamlar düz köylü caddelerde yürüyüşler yapıp, İvanişviline topluca isyan ediyorlar veya yerel televizyonlarda İvanişviline lanet okuyorlar dikkat edin ağaçlar kesilmiyor. Acaradan topraktan Mühendislerin gözetiminde sökülerek tiflisteki orman alanına dikilmek üzere götürülmek istiyor.
Başlangıçta insanlar altın döneminde basit ve sade bir hayat sürdürüyorlardı . Fakat insanoğlunun en tehlikeli buluşu olan para ve servetin ortaya çıkması insanların güçlü ve güçsüz diye iki sınıfa ayrılmasına yol açmıştır . İşte bu yüzden altın dönemi yerini yeni bir dönem demir devrine bırakmış kısaca artık bir mücahadele ve harp dönemleri başlamıştır. İnsanlar ve devletler para ve kudret uğruna bir mücahadele dönemine girmiştir , ister bunu bahçeler köyündeki maden çıkarma , isterseniz suriyedeki savaş hazırlıkları açısından değerlendirebilirsiniz.
Yukardaki gürcüce başlığı manası ( bizim köylüler bu altın işinin zararını anlamıyorla.)