Görüntülenen Sayı: 2856
2856 | Yayım Tarihi: 27 Haziran 2026 Cumartesi
  • Ana Sayfa
  • Haberler
  •  Spor 
  • Köşe Yazarları
  • Bunları Biliyor musunuz?
  • Vefatlar
  • Güneşlik
  • Dost Siteler
  • Künye
  • İletişim
  • Son Sayı
Ana Sayfa » Haberler » Kahverengi Kokarca ile mücadele kapsamında 300 Bin Samuray arısı doğaya salındı

Kahverengi Kokarca ile mücadele kapsamında 300 Bin Samuray arısı doğaya salındı

Kahverengi Kokarca ile mücadele kapsamında 300 Bin Samuray arısı doğaya salındı

   Bölgemizde başta fındık olmak üzere tarım ürünlerine zarar veren kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında bugün 19 ilçemizde Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü tarafından üretilen 300 bin adet Samuray Arısı (Trissolcus Japonicus) doğaya salındı.


   İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğünce yürütülen çalışmalar kapsamında, Altınordu İlçesi Kökenli mahallesinde Kahverengi Kokarca ile biyolojik mücadele etmeni Samuray Arısı’nın doğaya salınım programı gerçekleştirildi.
   Programa, Vali Muammer Erol, Ordu Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Aşkın Baş, Altınordu Kaymakamı İsmail Hakkı Ertaş, İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. İlyas Deligöz, Ordu Arıcılık Araştırma Enstitüsü Müdürü Şeref Cınbırtoğlu, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) Ordu Başmüdürü Yusuf Akay, kurum amirleri ve üreticiler katıldı.  

   İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, programda yaptığı konuşmada, “Kahverengi Kokarca zararlısı ile mücadelemiz aralıksız devam ediyor. Zararlı ile mücadele tek aşamalı olmayıp, birbirini takip eden entegre mücadele prensipleri ile yürütülmektedir. Bu kapsamda biyolojik, biyoteknik, kimyasal ve mekanik mücadele yöntemleri yeri ve zamanı geldiğinde uygulanmaktadır. İlimizde 2026 yılında Bakanlığımızın desteğiyle tedarik edilen biyosidal ürünlerle 335 bin kışlak ilaçlaması yapılmıştır. Yine biyoteknik mücadelede kullanılmak üzere 60 bin adet feromon tuzak üreticilerimize teslim edilmiştir. Biyolojik mücadele kapsamında ise ilimizde 2024 yılında 28 bin adet, 2025 yılında 245 bin adet samuray arısını doğaya bırakılmıştır. 2026 yılında da ilimizde 300 Bin adet Samuray Arısının temmuz ayı sonuna kadar doğaya bırakılması planlanmaktadır. Böylelikle son 3 yılda biyolojik mücadele kapsamında 573 bin adet samuray arısı doğaya salınmış olacaktır.” diye konuştu.
   Daha sonra Tarık Tarcan’a ait fındık ve kivi bahçesinde samuray arıları Vali Muammer Erol ve diğer protokol üyeleri tarafından doğaya salındı.

¬ Facebook'ta Paylaş

Yalnızca aboneler yorum yazabilir.

Diğer Manşet Haberleri:
  • Kahverengi Kokarca ile mücadele kapsamında 300 Bin Samuray arısı doğaya salındı

  • Diğer Haberler:
  • Başkan Güler Fatsa ve Kumru’da talepleri dinledi
  • Fatsa sahili 25 yıllık asfalta veda ediyor
  • Mustafa Ünver Böke Fatsa Kaymakamı olarak atandı
  • Bankacılıktan seracılığa.... Fatsalı Merve Tutal desteklerle kurduğu seralarda sebze ve meyve üretiyor
  • Fatsa’da yaz temizliği seferberliği
  • Başkan Kibar: “Güçlü ulaşım altyapısı, güçlü bir geleceğin temelidir”
  • Fatsa’da Kokarca ve Keneyle mücadelede doğaya sülün salımı gerçekleştirildi
  • Eşsiz manzara, eşsiz lezzet: Çerkezler tepesi açık restoranı hizmette
  • Yalıköy’de Kabotaj bayramı coşkusu ekin uzunlar konseriyle zirveye çıkacak
  • Kıvanç Menekşeoğlu doçent oldu
  • Ordu Üniversitesi ve SLN Tekstil Arasında Üniversite-Sanayi İş Birliği Protokolü İmzalandı
  • Ordu’dan İngiltere’ye Bal ihracatı yapıldı
  • Geçtan’dan YKS vurgusu: “Bu hizmetin Fatsa’ya kazandırılmasında emeği geçenlerden biriyim”
  • FATSO Başkanı Tayfun Karataş: “Artık Gündem Ekonomi olmalıdır”
  • Büyükşehirden anında müdahale.. Heyelan sebebiyle kapanan yola alternatif olarak açılan güzergah beton konforuna kavuştu
  • Fatsa’da babalar gününde anlamlı buluşma
  • Fatsa belediyesinden kırsal mahallelerde taş duvar çalışmaları
  • Sanatçı Soner Arıca’nın annesi son yolculuğuna uğurlandı
  • Başkan Kibar “Fatsa’mıza büyük bir aile olarak hizmet etmeyi sürdüreceğiz”
  • 30 yıl sonra gelen anlamlı buluşma
  • Betül ve Furkan dünya evine girdi
  • Fatsa’da OFF-ROAD heyecanı yaşanacak... 4-5 Temmuz’da 19. Karadeniz OFF-ROAD kupası 1. ayak Fatsa yarışları düzenlenecek
  • Fatsa eski Belediye Başkanı Yener Topaloğlu Güneş Gazetesi’ni ziyaret etti
  • Mehmet Gümüş gazetemizi ziyaret etti
  • Anahtar Parti’den gazetemize ziyaret
  • Ordulu Mustafa Bük için heykel çağrısı

  • Abone Bilgileri

    Abone girişi yapınız
    Abone Kodu:
    Parola:
    Şifrenizi almak için tıklayın

    • Hava Durumu
    • Arşiv


    Kaynak: Meteoroloji Genel Müdürlüğü






     Güneş Gazetesi © 2005-2026 Her hakkı saklıdır.