Geçtan’dan YKS vurgusu: “Bu hizmetin Fatsa’ya kazandırılmasında emeği geçenlerden biriyim”
Eski Fatsa İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü, Aybastı Eski Belediye Başkanı ve emekli öğretmen Beytullah Geçtan, 2026 YKS kapsamında Alan Yeterlilik Testleri’nin (AYT) gerçekleştirildiği bugünlerde yaptığı paylaşımla, üniversite sınavlarının Fatsa’da yapılmaya başlanma sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.Geçtan, Fatsa’nın ÖSYM sınav merkezi olması için geçmişte yoğun çaba harcadıklarını belirterek, bu hizmetin ilçeye kazandırılmasında emeği bulunan isimlerden biri olduğunu ifade etti.
Yaptığı açıklamada, dönemin Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya ile birlikte girişimlerde bulunduklarını belirten Geçtan, “Fatsa ilçemizde bu sınavın yapılması için Saygın Atinkaya müdürümle gayret gösterenlerden biriyim. Bu süreç, 2018 yılında ÖSYM Başkanı olan Prof. Dr. Mahmut Özer’in destekleriyle gerçekleşmişti” dedi.
Fatsa’da gerçekleştirilen YKS’nin yalnızca öğrenciler açısından değil, ilçe ekonomisi açısından da büyük önem taşıdığına dikkat çeken Geçtan, sınava her yıl 10 binden fazla öğrencinin katıldığını belirtti. Öğrencilerin aileleriyle birlikte ilçeye gelmesiyle oluşan hareketliliğin esnafa ciddi katkı sağladığını vurgulayan Geçtan, “Öğrenciler ortalama dört kişiyle gelse yaklaşık 40 bin kişi eder. Sınavın iki gün sürmesiyle bu sayı 80 bin kişiye ulaşıyor. Aileler kişi başı bin lira harcasa ilçeye yaklaşık 80 milyon liralık ekonomik katkı sağlanıyor” ifadelerini kullandı.
Sınavların sorunsuz şekilde yürütülmesine katkı sağlayan kurumlara da teşekkür eden Geçtan, Fatsa Kaymakamlığı, Fatsa Belediyesi ve Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sürece önemli destek verdiğini belirtti.
Geçtan, açıklamasının sonunda YKS’ye giren tüm öğrencilere başarılar dileyerek, yapılan hizmetlerin kalıcı hayırlara vesile olmasını temenni etti.
